UCAPAN SELAMAT (CONGRATULATION) Dalam Bahasa Inggris

A. Congratulating Statements
 
a. Congratulation : Selamat
b. Happy birthday : Selamat ulang tahun
c. Happy feast day : Selamat
d. Happy New Year : Selamat tahun baru
e. Happy anniversary : Selamat hari jadi
f. Happy Lebaran’s Day : Selamat hari Lebaran
g. Merry Christmas : Selamat Natal
h. Congratulation to you : Selamat buat kamu
i. Congratulation on you : Selamat untukmu
j. Congratulation on your married : Selamat atas pernikahanmu
k. Congratulation on your promotion : Selamat atas kenaikan pangkatmu
l. Congratulation on your getting new job : Selamat atas pekerjaan barumu
m. I am happy to hear you success : Saya gembira atas kesuksesan anda
n. How lucky you are : Betapa beruntungnya kamu

B Reply
a. Thanks                           : terima kasih
b. Thank you                     : terima kasih
c. I am not that good        : aku enggak sehebat itu
d. Thank you very much   : terima kasih banyak


C. Example
Example I
Eric : “Hello, Jack! I am so happy to day.”
“Hallo, Jack! Aku gembira sekali hari ini.”
Jacky : “What is it going on, friend?”
“Ada apa nih?”
Eric : “It is about Rose. She accepted me as her boyfriend.”
“Ini tentang Rose. Dia menerimaku jadi pacarnya.”
Jacky : “Well, that’s great! Congratulation, man.”
“Wah, hebat!” Selamat ya.”
Eric : “Thanks!”
“Terima kasih.”
Example II
Ben : “Happy Birthday Ann”
“Selamat ulang tahun Ann.”
Ann : “Thanks, Ben. Do you always remember my birthday?”
“Terima kasih Ben. Apa kamu selalu ingat ulang tahunku.”
Ben : “Sure I do, what if I treat you for dinner tonight?”
“Tentu saja, bagaimana jika aku traktir makan malam malam ini?
Ann : “It sounds good. Sure I will.”
“Kedengarannya asyik. Tentu saja aku mau.”
Ben : “Great. I’ll pick you up at seven p.m.”
“Siip.. Aku jemput jam 7 ya.”
Ann : “Okay. See you tonight Ben.”
“Oke. Sampai ketemu nanti malam Ben.”
Ben : “See you.”

Example III
Mr. Smith : “Hello, Honey. I got a good news for you. Do you want to hear it?”
“Hallo Sayang. Aku ada berita bagus nih buat kamu. Mau dengar nggak?”
Mrs. Smith : “Sure, What is it?”
“Tentu saja. Ada apa?”
Mr. Smith : “I got a promotion. My boss said that he is going to promote me as  the manager soon.”
“Aku dapat kenaikan jabatan. Bosku bilang ia akan segera  mengangkatku jadi manajer.”

Mrs. Smith : “Oh dear. What a good news. Congratulation honey! I am so glad to hear that.”
“Astaga. Benar benar berita bagus. Selamat ya saying! Aku senang sekali mendengarnya.”
Mrs. Smith : “Thanks baby.”
“Terima kasih Sayang.”

D. List of Vocabularies
Congratulate           : Memberi selamat
Congratulation       : Selamat
Thanks                    : Terima kasih
Thank you              : Terima kasih
Promotion                   : Kenaikan jabatan


NB; jangan lupa untuk selalu mempraktekan dalam aktifitas sehari-hari. thank

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel